Sunday 8 January 2012

Phonics flash-cards

To są flash-cards, które używaliśmy z Igorem do nauki fonetycznego alfabetu oczywiście angielskiego. Czcionka użyta jest taka jaką możemy spotkać w książkach dla dorosłych i wokoło nas. Książki i materiały Montessori używają innej czcionki. Tą wprowadziliśmy troszeczkę później. Zależało nam, aby Igor będąc na spacerze, rozpoznawał napisy, jakie pojawiają się dookoła, a także te w telewizji bądź w gazetach. Przez chwilę myślałem, że był to błąd, ale z perspektywy czasu uważam, że w niczym dwa rodzaje czcionek nie przeszkodziły. Maria Montessori zaleca aby zaczynać od liter z papieru ściernego, my jednak cały czas się uczymy i eksperymentujemy dlatego nie zawsze to będzie miało oddźwięk w literaturze. Pisząc ten post jestem w trakcie obmyślania jak wykonać własne litery z papieru ściernego i o tym niebawem.

Podczas prezentacji, nie używałem w ogóle nazw liter a tylko podstawowy dźwięk jaki mają one w wyrazach, w większości będzie to podobnie jak w języku polskim. Zastanawiam się jak i kiedy wprowadzić brzmienie polskich liter. W przypadku Darii używałem do prezentacji kart nagrania CD i tam litera pojawiała się z nazwą i brzmieniem. Teraz postanowiłem zrezygnować z nazwy i sam czytałem Igorowi karty.


a a - apl

b b - bel

k k - kat  itd...

Phonics

No comments:

Post a Comment

Proszę zostaw komentarz, będzie nam bardzo miło.