Thursday 8 March 2012

Map of Europe - Geography 1

Today, for the first time Igor took from the shelf the puzzled map and played with it with interest. We've had it for last 5-6 months and every time I tried to show the map to my son, it landed on the flour abandoned in pieces. That is the next prove that the child will take the material when s/he is ready for it and we should always follow the signs and listen to our kids. I cannot remember how many times I was upset in the morning after having spent half of the evening preparing something for Igor and when he was shown the new material just ignored it. Then after few days or even weeks he was taking that thing and using it in proper wonderful way which I couldn't even imagine before.





Dzisiaj Igor po raz pierwszy wziął z półki puzzlową mapę Europy i bawił się nią od początku do końca z zainteresowaniem. Mamy tą mapę już od pół roku i za każdym razem, kiedy próbowałem pokazać mu jak układać mapę, lądowała na podłodze w kawałkach. Zbierać musiałem ja. To jest kolejny dowód na to, że dziecko będzie korzystało z materiału wtedy gdy jest na to gotowe, a my zawsze powinniśmy odczytywać znaki jakie nam przekazuje i przede wszystkim słuchać własnych dzieci. Nie pamiętam ile razy ogarniało mnie rozczarowanie i smutek z rana, gdy po poświęceniu połowy wieczoru na przygotowanie nowego materiału dla Igora, on to po prostu ignorował. Następnie po kilku dniach albo i tygodniach sam brał z półki i używał zgodnie z przeznaczeniem w tak fantastyczny sposób o jakim nawet mi się nie śniło przedtem.

No comments:

Post a Comment

Proszę zostaw komentarz, będzie nam bardzo miło.